Історія Вальдорфської школи

117.jpg   Рудольф Штайнер - творець науки антропософії, яку приймав як "усвідомлення людиною своєї людяності". На протязі всього життя займався педагогічною практикою. Створив школу нового типу, а саме Вільну Вальдорфську школу в Штутгарті, керував цією школою і брав участь в її життя до самої смерті.


Вальдорфское рух зародився у першій чверті минулого століття. Австрійський мислитель Рудолф Штайнер на базі створеної їм науки антропософії (від грец. Людина-мудрість) розробив нову систему освіти. Було це в Німеччині в роки кризи після Першої світової війни, коли багато оголосили сучасну їм школу винуватицею занепаду суспільства. Назріла необхідність "людини-машини" змінити яскравою, вільною, творчою особистістю з сильною волею і розвиненою життям почуттів. Думається, що і зараз не знайдеться таких батьків, яким би не хотілося бачити у своїй дитині ці задатки.

 

Перша школа за методикою Штайнера була відкрита в Німеччині у 1919 році для дітей робітників фабрики "Вальдорф - Асторія", тому систему поглядів вченого називають Вальдорфської педагогікою, а іноді по імені засновника - штайнеровской.

 

Перший дитячий садок, в якому були реалізовані принципи вальдорфської педагогіки, відкрився в 1925 році за ініціативою Елізабет фон Грюнелиус, яка перетворила вказівки Штайнера в методичну і практичну діяльність.
Сам Рудольф Штайнер все життя йшов до свого розуміння виховання. Протягом багатьох років він займався педагогічною діяльністю. Ще в 14 років, коли він давав уроки своїх товаришів за навчанням, Штайнер почав усвідомлювати проблеми людського душевного розвитку. Він писав: “Я зобов'язаний цим заняттям дуже багатьом. підносячи сприйнятий матеріал іншим учням я у відомому сенсі прокидався для нього".

 

Штайнер не тільки вчений і педагог, але і психолог. Справжню школу психології вчений пройшов, коли займався з хворим хлопчиком, якого вважали непридатним до навчання. Штайнер зізнавався, що тут йому відкрилися зв'язку між духовно-душевним і тілесним. Хлопчик, до речі, школу закінчив і потім навчався в університеті.
Рудольф Штайнер не був самотній в своїх ідеях. Гуманістичний педагогічний пошук активізувався саме на початку XX століття, коли в Європі почали наростати демократичні тенденції.

 

З книги “Методики раннього розвитку. Вальдорфська школа". Автор Л. В. Головіна
Всі методики раннього розвитку.