Розвиток уяви
![]() |
Розвиток уяви у дітейЯк розвинути уяву у дітей? Як навчити творити, вигадувати, творити і створювати? Пропонуємо добірку тематичних ігор і занять для дітей з різних методик раннього розвитку. ТРИЗ ігри, заняття Марії Монтессорі, вправи з картками. |
Батькам варто замислитися над тим, що уява у дитини не проявляється взагалі або прокидається дуже пізно, адже це відбувається тільки з-за повільного інтелектуального розвитку. Тому, щоб розвивати здатність вигадувати, потрібно приділяти час на розвиток інтелектуальних здібностей дитини.
![]() |
Програма ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких завдань). |
-
Домашній Ляльковий театр.
Крім того, розвитку письменництва сприяє саморобний або покупної ляльковий театр. Змайструєте невелику сцену з декораціями, купіть або зшийте або зробіть з підручних матеріалів ляльок і складайте казки разом з дитиною. Можна для початку самим показувати коротенькі знайомі казки для малюка, додаючи нові невідомі сцени. Можна у відомій казці міняти кінцівки або кожен раз питати, як вчинити персонажу в тому чи іншому випадку. І результат не змусить себе довго чекати - дитина з задоволенням почне складати казки самостійно.
Як зробити ширму для лялькового театру своїми руками >>>
![]() |
Більше займайтеся з дитиною малюванням, ліпленням, аплікацією. Майструєте вироби з всього, що попадеться вам під руку. Не викидайте коробочки, фантики, пробочки - все в справу, все згодиться. Щоразу запитуйте у дитини, що можна зробити, наприклад, пластикової пляшки, пробки від соку або квасолі. |
Запропонуйте йому пофарбувати макарони, пісок влітку і сніг взимку, зробіть маскарадний костюм з картонної коробки або туалетного паперу. Використовуйте ті речі, які зовсім не призначені для дитячої творчості. Гілочки з віника, нова посудна губка, прищіпки, палички для морозива...
Це ж теж по суті винаходу. Ставте собі і дитині завдання: що, наприклад, можна зробити з мотузочки і дерев'яної палички (вудку, вішалку, батіг...). І навіть не обов'язково потім втілювати ідеї, можна просто тренувати уяву. Або навпаки: нам потрібен кораблик, щоб пускати його у ванні - з чого його зробити?
![]() |
Орігамі теж сприяє розвитку дитячої уяви а також просторового мислення, концентрації уваги та дрібної моторики. Можна складати моделі за зразками і готовим схемами, а можна і самим придумувати фігурки. |
![]() |
Цікаві фігури можна створювати і придумувати з геометричних головоломок. На приклад, головоломки " танграм, можна створити 7 000 різних відомих фігур і об'єктів. |
Творіть, придумуйте, грайте - і уяви у вас буде не займати.
Розвитку уяви приділяли автори різних методик раннього розвитку дітей. Особливе місце цього вміння відводить методика Монтессорі. Питання про неповноцінність шкіл в своїх працях автор Марія Монтессорі підняла ще сто років тому, але до цих пір, в шкільній методиці навчання нічого не змінилося, так що питання актуальне дотепер.
Як розвивають уяву дітей у школі? Як вчать творити, вигадувати, творити і створювати? Та ніяк. У шкільному середовищі, де немає вибору діяльності, свободи, виключені зовнішні фактори, що сприяють придумувати і уявляти - єдиним вправою для розвитку цієї здібності вважається написання твору на задану тему. І кожен батько пам'ятає, яка це мука, коли вчитель перетворюється в наглядача, а час для написання дається так мало. А вчителі потім скаржаться, що у дітей не вистачає оригінальності, ні творчого підходу і мало ідей.
Як же батькам самостійно розвинути дитячу уяву, якщо традиційна педагогіка не збирається цим займатися. Адже на звичайних уроках учні повинні встигати слідувати за думками педагога, а той в свою чергу за програмою, на уроках фізкультури учні виконують команди, а на уроках малювання копіюють чужі малюнки...
Шкільні предмети не відрізняється один від одного. На всіх уроках одне і те ж: дивитися, писати, читати, слухати і виконувати накази педагогів. Невже країні не потрібні вчені, винахідники, письменники, художники і музиканти? Невже нам не потрібні творчі і розумні люди?
Мабуть ні, оскільки в недалекому майбутньому кількість уроків взагалі збираються скоротити, принаймні, безкоштовно.
Джерело: Реформа шкільної освіти
Шановні батьки, не дайте державі зробити зі своєї дитини раба. Проявіть самі трішки уяви, терпіння і бажання допомогти підростаючій людині стати особистістю. Розвивайте здібності дитини, вчіть його думати, мислити, творити, адже за вас це не зробить ніхто.









Лего. Будиночки
Дитячий ерудит
Набір штампів. Зоопарк


Говорящая книга
Зимові пісеньки
Секрети пластиліну

