Сама весела робота!
| По-перше, іграшки вже давно не дарують виключно у свята. А по-друге - «розвиває» є практично будь-яка іграшка, адже сам процес гри вже виховує, розвиває, мотивує. |
Дві новини зі світу дітей-і обидві хороші! По-перше, іграшки вже давно не дарують виключно за свят - тепер все, що необхідно дитині, можна придбати (або змайструвати) при першій же необхідності. А по-друге - «розвиває» є практично будь-яка іграшка або гра (крім кричуще страхітливих або вульгарних), адже сам процес гри вже виховує, розвиває, мотивує. Виходячи з вищесказаного придивимося до світу іграшок та ігор уважніше - тим більше, що в нашому дитинстві такого достатку готових виробів на прилавках і цікавих ідей в головах не було, а значить нам треба вчитися грати!
Переконатися в тому, що іграшці в житті сучасної дитини знову повернуто почесне місце можна по великій кількості наукових досліджень і серйозних робіт по даній темі. У групах дитячих садів і в приймальні у психолога можна побачити пам'ятки приблизно такого змісту : «Головна робота дитини - це гра! Не заважайте дитині грати ні в якому разі !» Створені класифікації іграшок за віком, матеріалів, місця і часу використання ... Ми у всеозброєнні - залишилося тільки провести ревізію , перебравши дитячі іграшки та розвиваючі ігри, і взяти участь у самої веселої і важливою дитячої роботі - грі!
Зовсім не дивно, що першою категорією громадян, для яких випускаються розвиваючі іграшки (або пропонуються ідеї щодо їх домашнього виготовлення і застосування) - це немовлята, чоловічки від 0 до року. Саме малюкам, тільки що прийшла на цей світ треба вчитися бачити, чути , відчувати , відчувати! Розвитку дітей в цьому віці сприяють підвісні мобілі і брязкальця з якісних матеріалів, не строкаті, але з контрастними , чіткими і яскравими деталями. Як тільки малюка починають викладати на живіт, приходить час для розвиваючих килимків з деталями різної фактури, з можливістю отримати з деталей килимка не різкі, чисті звуки (піщані, шелест, шарудіння, дзвін). По мірі переходу у вертикальне положення , дитина починає цікавитися всім, чим можна маніпулювати - це і найпростіші пірамідки, і великі м'ячі, машинки на мотузочці або каталки. До року дитині вже необхідні іграшки, що зображують живих істот - м'які і милі звірята, м'яка лялька з схематичними, але чіткими рисами . Головне завдання батьків у цей час (аж до трьох років) - грати разом, коментуючи і пропонуючи допомогу.
Від року до трьох у розвитку дитини спостерігаються такі гігантські стрибки, що було б несправедливо пустити на самоплив все, що відбувається з малюком! Давайте допоможемо йому витягти максимальну користь з кожного нового дня! Настає період творчості, моделювання, вміння складати з частин ціле. Застосовуємо більш складні пірамідки, розрізні картинки (прості пазли або їх прототипи - картинки на щільному картоні), вкладиші - картинки або чашечки. Використовуємо кубики, потім конструктор з великими деталями типу «лего». Не забудемо і про фізичний розвиток дитини - запропонуємо йому різноманітні м'ячі (чим старша дитина, тим дрібніше вони стають), візки-каталки, перший транспорт дитини - каталка, сидячи на якій треба відштовхуватися від підлоги або від землі ногами. Розвиваючи інтелект малюка, запасаємося книжками - картонками з яскравими, впізнаваними зображеннями. Якщо у вас росте книгочей - йому знадобляться і книжки для ванної, і книжки-подушки. Купуємо або майструємо предмети лялькового господарства (посуд, праска, молоточок) - схожі на справжні, але ні в якому разі не повторюють їх зовнішній вигляд до дріб'язків! Саме у віці до трьох років потрібно заохочувати і розвивати перші прояви мистецької творчості дитини, займаючи його в години дозвілля основами малювання (олівцями, крейдою, пальчиковими фарбами), ліплення, намагаючись разом споруджувати перші картини і вироби з підручних природних матеріалів.
У віці 4-6 років дитина, якого вже можна іменувати дошколенком, відіграє все більш різноманітно і самостійно. Розвиваючі ігри в його побуті - це в першу чергу рольові та режисерські ігри, в яких він один або з друзями вчиться взаємодіяти в різних ситуаціях, схожих на доросле життя. Застосовуються набори лікаря, перукаря, продавця, робочого, поліцейського. Діти люблять не просто використовувати атрибути різних професій, але й одягати костюми , що роблять їх схожими на доктора або пожежного, а також на казкових персонажів і героїв. У побуті дитини 4-6 років найчастіше багато дрібних іграшок - солдатиків, тварин, простих лялечок.
Режиссируя з допомогою цих маленьких героїв казки, битви, ситуації з реального життя, дитина шукає своє місце в соціумі, а іноді і вихлюпує свої страхи, побоювання, моделює виконання бажань. Раніше багато хлопці в цьому віці люблять возитися з конструктором, складність якого і розмір деталей залежить від індивідуальних особливостей кожної дитини. В ужиток входять настільні ігри, в які можна грати з друзями чи батьками, це вчить знаходити компроміси, приймати поразки. Майже у кожної дитини в цьому віці є улюблена іграшка - подружка, тобто істота (лялька, робот, звірок), яке дитина віддасть перевагу всім іншим іграшкам, сприймаючи саме його як «повіреного» своїх маленьких таємниць.
Розвиток дітей дошкільного віку залежить від безлічі факторів. Важливі і розвиваючі дитячі ігри, і нові методики, і цікаві ідеї. Але ніякі дитячі іграшки не зможуть принести користь, якщо дитина не відчуває зацікавленості у своєму житті, у своїх іграх батьків. Укомплектована дитяча - не запорука успішного раннього розвитку малюка! Це може послужити тільки хорошим імпульсом до вашої спільній роботі - і цій роботі треба в хвилини спілкування спробувати віддаватися повністю. Адже це найвеселіша і плідна робота - ваш загальний час, ваша спільна гра!
Схожі статті:
Вибираємо подарунок дитині: яку іграшку віддати перевагу? - Підбір іграшки це відповідальна і приємне заняття. Радість дитини найкраще, що є в житті кожного з батьків.




Лего. Будиночки
Дитячий ерудит
Набір штампів. Зоопарк


Говорящая книга
Зимові пісеньки
Секрети пластиліну

